23 Aralık 2008 Salı

4/B sınıfı Türkçe Dersi 1. Dönem 1. Sınav Soruları

……………………………………..
Ben yaşlı bir adamım.Kitap okumayı çok severim.Bu sevgiyi ilkokula başladığım yıllarda kazandım.Babamın simit,şeker,oyuncak alayım diye verdiği paraları biriktirirdim.Sonra da mahallemizdeki kitapçıya koşardım.Kitapçı , elimdeki paraya bakar, sonra da bana kitap seçmemde yardımcı olurdu.
Aldığım kitapları okuduktan sonra bir kenara fırlatmazdım. Onları biriktirirdim. Böylece bir kitaplığım oldu.
En güzel günlerim kitaplarımın arasında geçti. İnsanları sevmeyi , hayatı sevmeyi kitaplardan öğrendim.
Şimdi yaşlandım. Hala en mutlu anlarım kitaplarımla geçiyor. Ama kitap okumayan çocukları görünce çok üzülüyorum.

A-) Aşağıdaki 5 soruyu parçaya göre yanıtlayınız.


1.Yaşlı adam kitap okuma sevgisini ne zaman kazanıyor? ( 5 puan)

2. Yaşlı adam, babasının simit ,şeker,oyuncak alması için verdiği paraları ne yapıyor? ( 5 puan)

3.Yaşlı adam aldığı kitapları okuduktan sonra ne yapıyor? ( 5 puan)

4. Yaşlı adam niçin üzülüyor ? ( 5 puan)

5. Öykünün başlığı sizce ne olmalıdır? ( 5 puan)

6-) Aşağıdaki sözcüklerin zıt anlamlılarını karşılarına yazınız. ( 6 puan)

Harp  …………… Farklı  ……………… Dağınık ……………
Zarar  …………… Ödül ………………….. Bayat  …………….
7-) Aşağıda verilen sözcüklerin eş anlamlılarını karşılarına yazınız. ( 6 puan)

yıl ……………………… Çaba  ………………… musabaka  …………..
yurt  …………………. Fayda …………………… Bağımsızlık  …………..

8-) Aşağıda verilen eş sesli sözcükleri farklı anlamlarda cümle içinde kullanarak yazınız. ( 8 puan)

Yüz:
Taş

9-) Aşağıdaki cümlelerden öznel anlam içerenlerin sonuna “Öznel”, nesnel anlam içerenlerin sonuna “ Nesnel” yazınız( 7 puan )
Mıknatıs demir, çelik ve kobalt maddelerini çeker ( …………………….)
Sanatın en güzel dalı resimdir. (…………………)
İnsanlar fareden korkarlar. (…………………)
İlçelerin idari yönetiminden kaymakam sorumludur. ( ……..………)
Mustafa Kemal 1905 yılında Harp Akademisi’ni yüzbaşı rütbesi ile bitirdi ( ……...…)
Zeki olmak başarılı olmak için yeterlidir. ( ………………….)
En kolay ders Beden Eğitimi dersidir ( ……………….)

B-) Soruları uygun seçeneği işaretleyerek cevaplandıralım (48 puan)

1-) “dört elle sarılmak” deyimi ile anlatılmak istenen nedir?
A. Büyük bir gayretle işe sarılmak.
B. Bir iş karşısında yılmamak.
C. Sürekli iş aramak.
D. Bir işi çok kişiyle yapmak.

2-) 1.değer
2. sanatçıya
3. sanata
4. Atatürk
5.vermiştir

Yukarıdaki kelimelerle anlamlı ve kurallı bir cümle oluşturulduğunda sıralama nasıl olur?

A. 1 -5-– 2 – 3 – 4
B. 4 - 2 – 3 – 5 – 1
C. 4 – 3– 2- 1 - 5
D. 1 – 4 – 2 – 3 -5
3-) “Öğrencilerle konuşmak için can atıyordum.” Cümlesinde altı çizili sözün cümleye kattığı anlam aşağıdakilerden hangisidir?
A. çok istemek
B. çok korkmak
C. çok düşünmek
D. çok mutlu olmak
4-) “ sıkmak” kelimesi hangi cümlede mecaz anlamıyla kullanılmıştır?
A. Şişenin kapağını çok sıkarsan şişe kırılabilir.
B. Kaba konuşmaların ruhumu sıkıyor.
C. Domatesleri sıkıp ezme.
D. Balonu sıkıp patlatınca mutlu oldun mu?

5-) “tutsak” kelimesinin zıt anlamlısı aşağıdakilerden hangisidir?
A. hür B. suçlu
C. esir D. suçsuz

6-) Aşağıdakilerden hangisi “öfkelenmek,kızmak” anlamında bir deyimdir?
a) ter dökmek b) tepesi atmak
c) göze gelmek d) yüreği hoplamak

7-) Hangi cümlede “ mi” nin yazımında yanlışlık yapılmıştır?

A. Görmedik diyeceğiz anladınız mı?
B. Kitap okumayı sever misin?
C. Törene katılıyormusunuz?
D. Sevgiden öte mutluluk var mı?

8-) “Zengin bir adam varmış. Huzursuz , sinirli , cimri bir zenginmiş. Hiçbir kimseye iyilik etmez , hiçbir yoksula bir kuruş vermezmiş.” cümlelerindeki altı çizili kelimelerin zıt anlamlıları hangi seçenekte sırasıyla verilmiştir?

A. fakir – sinirsiz – zengin
B. varlıklı – sakin – zengin
C. fakir – sakin – cömert
D. cimri – sinirsiz – cömert

9-) “ Dünyanın en ……………. insanı elindeki …………….. mutlu olmasını bilen insandır. Dünyanın en ……….. insanı ise ……….. olan insandır.” cümlelerindeki boşluklara sırasıyla hangi kelimeler getirilmelidir?

A. mutlu – paralarla – mutsuz - fakir
B. dertli – imkanlarla – dertsiz - zengin
C. zengin – paralarla - fakir - hasta
D. zengin – imkanlarla - fakir – cimri


10-) Yarışçılar bizim evin önün……. geçip stadyum…. doğru ilerlediler. Stadyum….. geçtikten sonra saat kulesine yöneldiler. Yarış saat kulesin… son buldu.

Paragraftaki boşluklara sırasıyla hangi ekler getirirlmelidir?
A. –den, -a , -u, -de
B. –de, -den, -a, -de
C. –den, -da, -u, -den
D. –de, -den, -u, -de

11-) Atatürk ( ) daima zekasıyla övünen birine şu öğüdü vermiştir ( ) ( ) Şunu söylemeliyim ki zekanı unut , daima çalışkan ol. ( )

Yukarıda parantezle belirtilen yerlere sırasıyla hangi noktalama işaretleri getirilmelidir?

A. ( : ) ( ; ) ( “ ) ( “ )
B. ( , ) ( : ) ( “ ) ( “ )
C. ( , ) ( : ) ( , ) ( . )
D. ( , ) ( . ) ( “ ) ( . )

12-) Başarının anahtarı şunlardır ( ) cümlesinin sonuna hangi noktalama işareti getirilmelidir?

A. ( . )
B. ( … )
C. ( , )
D. ( : )
Başarılar…
Dilek öğretmenim

15 yorum:

  1. Canım öğretmenim...
    Bize bu siteyi sunduğunuz için size çok teşekkür ederim. Çok şanslı birer öğrenciler olduğumuzu düşünüyorum. 4/b sınıfının bir öğrencisi olmaktan gurur duyuyorum. Sizi çok seviyorum.

    YanıtlaSil
  2. Öğretmenim;bizi büyütüp güzel bir yere getirmek için elinizden geleni yapıyorsunuz,eğer bizde büyüyünce sizin gibi biri olursak ne mutlu bize...[ayrıca bu siteyi kurduğunuz için çok teşekkür ederim]:-)

    YanıtlaSil
  3. Ecem Biricik Öğretmenim... Site gerçekten çok güzel olmuş.Fakat ben okulda yazdığımız yazıyı bulamadım.Siz veya arkadaşlerımdan biri bana yerini söyler mi?:):)

    YanıtlaSil
  4. Ecem Arkadaşler ve canım öğretmenim: Benim iki tane kuşum oldu.Haberiniz olsun

    YanıtlaSil
  5. öğretmenim site için çok teşekkür ederiz

    YanıtlaSil
  6. youm nası gönderilio yaf?:D

    YanıtlaSil
  7. öğretmenim site çok güzel olmuş ellerinize sağlık size de:=)

    YanıtlaSil
  8. öğretmenim annem ve babam sizin çok iyi bir öğretmen olduğunuzu söylüyorlar bence de okuldaki en iyi öğretmen sizsiniz bizi çok iyi eğitiyorsunuz bence ileride hepimiz çok güzel bir meslek sahibi olacağız bence sizce nasıldır bilmem artık bu arada site çok güzel olmuş ellerinize sağlık size de mutluluk dilerim

    YanıtlaSil
  9. Yorumlarınıza teşekkür ederim.Ailelerinize selamlar...

    YanıtlaSil
  10. ÖZGE:öğretmenim sizi çok seviyorum.iyiki böyle bir site yapmak aklınıza gelmiş.çok şanslı öğrencileriz.4/b sınıfının öğrencisi olmaktan mutluluk duyuyorum

    YanıtlaSil
  11. Öğretmenim sizi çokk seviyorum böyle bir site açtığınız için çok mutluyum ve çook tesekkür ederim iyiki 4b sınıfındayım:)))))

    YanıtlaSil
  12. GÜLCE:Öğretmenim bu açtığınız siteyi çok beğendim

    YanıtlaSil
  13. canım öğretmenimmmm...
    bize verdiğiniz emek ve biu site için size bin kere teşekkür etmek azdır..

    YanıtlaSil
  14. öğret menim nevruz ile ilgili şiirimi yazdım:

    NEVRUZ
    Küçücük bir bebektim,
    Nevruz nedir bilmezdim.
    Hep merak ederdim,
    Hele şükür öğrendim.

    Nevruz'da ateş yakılır,
    üstünden atlanır.
    Bir günlüğüne,
    Doğada yaşanılır.

    Kurt, kuzu her hayvan,
    Toplanır bir an.
    Her yerde yapılır bu bayram,
    Kutlanır her zaman.

    YanıtlaSil

Hakkımda

Fotoğrafım
Merhaba, ben Dilek Öğretmenim. Öğrencilerim bana bu şekilde seslenirler.Dilek Öğretmeniiiiim ! Ne kadar sıcak ve içten bir sesleniş, sizce de öyle değil mi...Hepsi de yüksek bir seziş ve anlayışa sahipler .Onlarla birliktelik çok keyifli. Yenilik ,ilerleyiş hep onlar için. Bu yönleri beni sürekli bir arayış,daha farklı alanlarda da çalışmaya sevketti.Bu doğrultuda Beşeylül İlkokulu 5/B sınıfı adına açtığım ,ardından 1/E sınıfı için devam ettiğim bu sayfada sizlerle birlikte olmaktan mutluluk duyuyorum.